USA Roadtrip (2): San Francisco

Painted Ladies

Druhý deň sme mali na programe prehliadku San Francisca. Stratený kufor a jeho vyzdvihnutie na letisku nám trochu nabúral plány. Ale na konci tripu sa sem ešte vrátime, takže o nič neprídeme.

Ráno sme teda vyrazili smer San Francisco a prvá zastávka bola známa výhliadka Twin Peaks. Našim cieľom bolo prísť tam čo najskôr, aby sme sa vyhli davom turistov. To sa nám aj podarilo a tak sme si osamote užili parádny výhľad na celé mesto.

Výhľad z Twin Peaks

Pozor na parkovanie

Ďalšou zasávkou bolo námestie Alamo Square, kde sa nachádzajú viktoriánske domy známe ako Painted Ladies. Pohľad na staré domy v kontraste s mrakodrapmi v pozadí je takmer na každej pohľadnici zo San Francisca. A nechýba už ani v našej fotogalérií.

Problémom všetkých veľkých  miest je parkovanie a aj my sme sa chvíľu motali okolo, kým sme nejaké voľné miesto našli.  Nakoniec sme zaparkovali v rezidentnej časti na 2 hodiny zadarmo. Treba si ale dávať pozor, kde parkujete, pretože pravidiel, ktorými sa treba riadiť je naozaj dosť (čistenie ulíc, červené obrubníky, časový limit atď.). Podľa miestnej obyvateľky to kontrolujú naozaj dôsledne.

Takmer pohľadnicová fotka s Painted Ladies

Z Alamo Square sme sa pešo vybrali do turisticky obľúbenej štvrte Fisherman’s Wharf, kde sme si na obed dali mušľovú polievku v chlebe. A bola to naozaj pochúťka. Pozreli sme si aj slávne mólo Pier 39, kde sa celý deň vyvaľujú lenivé uškatce. Toto miesto nájdete veľmi jednoducho, lebo ich škrekot sa ozýva už v diaľke. Nehovoriac o zápachu, ktorý sa odtiaľ šíri. Z móla uvidíte aj preslávené väzenie Alcatraz, z ktorého sa vraj nepodarilo nikomu ujsť. Nám sa nepodarilo ani dostať dovnútra 🙂 Keďže sme nechceli platiť pokutu za parkovanie, museli sme sa pobrať naspäť k autu. Prechádzka po kopcovitom San Franciscu niekedy pripomínala skôr vysokohorskú túru. Autom sme ešte prešli cez najkľukatejšiu ulicu na svete, Lombard Street a vydali sme sa smer letisko.

Slávne mólo Pier 39 a jeho leniví obyvatelia

Najkľukatejšia ulica na svete

Legendárny Cable car

Trampoty na letisku

Aj napriek navigácií sa nám podarilo zle odbočiť a namiesto terminálu pre medzinárodné lety sme odbočili na vnútroštátny. Tam sme sa rozdelili na dve skupiny a zatiaľ čo my sme sa presúvali vláčikom na správny terminál, Juro s Matesom si spravili asi 20 okružných jázd okolo letiska, lebo nebolo kde zaparkovať. A koniec koncov, spálený benzín aj tak vyšiel lacnejšie ako cena za parkovací lístok. Kým sme čakali na vydanie batožiny, stretli sme aj letušky z nášho letu. Najprv sa čudovali, či už letíme späť domov. Keď sme im vysvetlili situáciu, tak sa čudovali druhýkrát, prečo sme si kufor nenechali doviesť kuriérom. Ale kto by sa s ním naháňal po centre San Francisca.

Keď sme boli konečne kompletní, tj. so všetkými kusmi batožiny, rozhodli sme sa, že skočíme rovno do Wallmartu nakúpiť nejaké potraviny. A hlavne zobrať stan, ktorý sme mali dopredu objednaný. Ako inak, my sme boli rýchlejší a stan nestihol prísť. Našťastie, Amíci majú veľmi kladný vzťah k zákazníkovi, tak nebol problém objednávku stornovať. Nakoniec sa nám podarilo kúpiť podobný aj priamo na mieste. Cestou sme sa ešte stavili v T-mobile kúpiť simku s dátami, nech môžeme dať facebooku (ehm, vlastne rodine) o sebe vedieť. Tu sa nám veľmi milá predavačka ponúkla, že nám simky aktivuje, ale zabudla dodať, že nás to bude stáť 20$ navyše.

Šváby na izbe

Večer sme sa vybrali smerom do Yosemitu s tým, že sa ubytujeme po ceste v nejakom typickom americkom moteli. Výhodou je, že do izby sa ide priamo z parkoviska a nemusíme tak nahlasovať plný počet ľudí. Veď ten piaty tam už nejako prekĺzne a môže spať aj na zemi. To, že to bol typický lacný motel, dokazujú aj dva mŕtve šváby pod posteľou. Našťastie nám ešte vo fľaši Jamesona niečo ostalo, tak sme si dali po dva frťany, nech rýchlejšie zaspíme. Na ďalší deň nás čakal jeden z najkrajších národných parkov v Amerike, ale o tom zase nabudúce.

Viac fotiek nájdeš v galérii.

Možno ťa zaujmú aj tieto články