USA roadtrip (12): Po Pacifickej diaľnici až do San Francisca

golden-gate

Zo San Diega sme si to namierili do mesta anjelov Los Angeles a odtiaľ potom popri oceáne po slávnej Pacifickej diaľnici (Pacific Coast Highway) až do San Francisca. Cestou sme sa zastavili aj v mestečku Del Mar, odkiaľ je pekný výhľad na Tichý oceán, okolité útesy a železničnú trať, ktorá tadiaľ vedie. Do LA sme prišli poobede a hneď sme si to namierili na pláž Long Beach. Voda bola vhodná len pre ľadové medvede, lebo bola naozaj studená a tak sme si len poležali na piesku a trochu si oddýchli.

del-mar

Výhľad na Tichý oceán z Del Mar

long-beach

Pláž Long Beach

Podvečer sme sa vybrali k známemu observatóriu Griffith, odkiaľ vidieť aj nápis HOLLYWOOD a je odtiaľ výhľad na celé Los Angeles. Ostali sme tam až do západu slnka, aby sme si pozreli aj nočnú panorámu mesta a takisto planéta Jupiter mala nejaké výhodné postavenie, tak sme si cez obrovský ďalekohľad v planetáriu kukli aj to.

Večer sme sa povozili po meste, kým sa nám konečne podarilo nájsť voľný motel a potom sme sa išli prejsť po známom chodníku slávy. Ale až taká sláva to nebola. V podstate je to úplne obyčajná ulica, akurát sem tam šliapnete napr. na DiCapria, Chucka Norrisa alebo na kopu odpadkov. Stojí tam aj jedno z najznámejších divadiel na svete – TCL Chinese Theatre, pred ktorým sa nachádzajú odtlačky známych hviezd. Taký Schwarzenegger má labu ako medveď 🙂 V tom čase sa tam konala aj svetová premiéra filmu Strážcovia Galaxie 2, ale žiadnu celebritu sme na červenom koberci nestretli.

LA

Panoráma Los Angeles

hollywood

Západ slnka nad Hollywoodom

walk-of-fame

Mixova platonická láska, Rejčl z Priateľov

Arnie a jeho laby

Na druhý deň sme ráno opäť išli pozrieť k observatóriu na východ slnka a chceli sme sa dostať aj bližšie k nápisu Hollywood. Asi po hodine blúdenia sme to nakoniec vzdali a išli sme ešte raz pozrieť aj na chodník slávy. No aj cez deň je to len obyčajný chodník, akurát na ňom pribudlo pár supermanov, batmanov a iných postavičiek. Nechali sme sa tam zlákať na prednášku jednej knihy, no po zistení, že sme sa dostali do centra scientológie, sme rýchlo zdupkali preč.

Na obed sme sa zastavili v In-n-Out, kde robia tie najlepšie burgre v celej Amerike (Double double je topka). Potom sme sa presunuli na pláž Santa Monica, ale opäť to bolo bez kúpania. Asi musíme začať s otužovaním, nech sa môžeme nabudúce aj okúpať 🙂

griffith

Observatórium Griffith

hollywood

Nápis HOLLYWOOD z Griffith observatória

walk-of-fame

Slávny chodník slávy

santa-monica

Pláž Santa Monica

Plánovali sme sa zastaviť aj v Malibu pozrieť Charlieho Harpera, no LA je tak prepchaté autami, že aj pár kilometrový úsek sme zdolávali 2 hodiny a tak sme sa tam nakoniec zastavili iba na krátku chvíľu. Po ceste popri oceáne sme narazili na kemp Point Mugu, ktorý sa nachádza priamo na pláži. Najprv sme pokračovali ďalej, no nakoniec sme to otočili a urobili sme dobre 🙂 Bolo to jedno z najlepších kempovacích miest, na ktoré sme počas tripu narazili.

Ráno nám počas raňajok odfúklo stan a mali sme čo robiť, aby sme ho chytili. Potom sme ďalej pokračovali po pacifickej diaľnici cez Santa Barbara, Morro Bay až k mestu San Simeon, kde sa kúsok vedľa nachádza pláž, na ktorej možno pozorovať tulene slonie. A že ich tam bolo naozaj dosť. Taká verejná zoo a navyše zadarmo.

malibu

Tam niekde býva Charlie z Dva a pol chlapa

point-mugu-1

Pokojné raňajky, až kým nám neodfúklo stan

point-mugu

Ideálne kempovacie miesto

san-simeon

Leháro

Tulenia zoo

Pred sebou sme teraz mali už len tie najkrajšie miesta, ktoré Pacific Coast Highway ponúka, no bohužiaľ zosuvy pôdy zavalili veľký kus diaľnice a strhli so sebou aj jeden most. Celú túto oblasť sme tak museli obísť. Pri oceáne sme znova vyšli až v oblasti Santa Cruz, odkiaľ sa dajú pozorovať veľryby, no keďže ani na tie sme nemali šťastie, vybrali sme sa hľadať miesto na nocľah. Jedno pekné miestečko dole na pláži sme aj našli, no autom sa tam zísť nedalo a nechceli sme ho nechať odparkované aj so všetkými vecami len tak hore pri ceste. Pokračovali sme teda ďalej až k majáku Pigeon Point, no v noci to tam nevyzeralo veľmi prívetivo. Nakoniec sme sa odparkovali niekde na krajnici a strávili noc v aute.

Veľmi sme sa nevyspali, takže už ráno o 5 sme pokračovali smerom do San Francisca. Chceli sme to odparkovať pred mostom Golden Gate, ale Juro bol ešte asi trochu prispatý a minul odbočku. Neplánovane sme sa tak previezli po moste autom, no výhľad z druhej strany stál za to. Tentokrát sme mali na počasie šťastie a videli sme most v celej svojej kráse a navyše pekne osvetlený vychádzajúcim slnkom.

Golden Gate Bridge počas východu slnka

Golden Gate Bridge

Prechod cez most je smerom z mesta zadarmo, no smerom do už treba platiť mýto. Keďže sme nevedeli nájsť žiadnu webovú stránku, kde by sme to vybavili online, museli sme zájsť osobne do miestnej pobočky. Našťastie sme platili kartou a mali sme tak doklad, lebo po návrate domov nám prišla pokuta 😀 Na odporúčanie jednej kamarátky sme sa rozhodli pre obľúbenú bicyklovú túru z móla Pier 39 cez most Golden Gate Bridge až do mesta Sausalito a odtiaľ loďou okolo Alcatrazu naspäť. Doteraz nevieme prečo, ale rozhodli sme sa, že to dáme pešo. A to bola veľká chyba. Celá trasa do Sausalita má cca 13 km, tak si asi viete predstaviť, čo to bolo prejsť to pešo. Ale dali sme to! 🙂 Aspoň, že naspäť sme už nevymýšľali a išli sme tou loďou.

alcatraz

Odtiaľto sa nikto nikdy nedostal

Pred nami bola posledná noc v Amerike, na druhý deň sme už leteli domov a tak sme to chceli trochu zapiť. No v Amerike je dosť veľký problém kúpiť alkohol, hlavne ak idete do obchodu ako väčšia skupina a niekto z vás si nechá doklady v aute. Ale nakoniec sme zohnali a na izbe sme tak popri balení mohli zapiť úspešný road trip. Mali sme chuť aj na pizzu a naša objednávka vyzerala asi takto:

Claudia: „Chceli by sme pizzu so šunkou a šampiňonmi.“

Pizzérka: „Šampiňóny nemáme.“

Claudia: „Tak si dáme kukuricu.“

Pizzérka: „Kukuricu nemáme.“

Claudia: „Okej, tak feferónky.“

Pizzérka: „Feferónky nemáme.“

Claudia: „Ach.. Tak nám dajte čo máte.“

Mates si musel kúpiť aj nový kufor, lebo ten starý sa mu už rozpadával a ostali nám aj nejaké veci zo stanovania, ktoré nám bolo ľúto len tak vyhodiť. Našťastie sme pri jednej reštike stretli bezdomovca, ktorému sme spolu s tými vecami podarovali aj kopec jedla. Najviac sa však potešil nepremokavej celte, ktorú sme mávali pod stanom. Boli sme radi, že sme mu aspoň trochu pomohli v jeho neľahkej situácii a na chvíľu vyčarovali úsmev na tvári.

My ten úsmev budeme mať ešte veľmi dlho, pretože z tohto tripu si odnášame len tie najlepšie a najkrajšie spomienky. Videli a spoznali sme veľa krásnych a zaujímavých miest a tešíme sa ako sa sem raz opäť vrátime. Toto je posledný článok z nášho amerického road tripu, ale sledujte nás aj naďalej, lebo neprestávame cestovať a už onedlho sa môžete tešiť na naše ďalšie zážitky 🙂

See you soon

Možno ťa zaujmú aj tieto články